اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

تدارک شهر برای میزبانی از عزاداران روز‌های پایانی ماه صفر | آماده باش ۶۲۰۰ نیروی پاکبان در شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۸۳۷۸۲
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تدارک شهر برای میزبانی از عزاداران روز‌های پایانی ماه صفر | آماده باش ۶۲۰۰ نیروی پاکبان در شهر مشهد
 تقریبا بخش عمده‌ای از اقداماتی که برای رتق‌وفتق امور مربوط به زائران و شهر در دهه آخر صفر انجام می‌شود، جزو وظایف مستقیم و غیرمستقیم معاونت خدمات شهری است و عملیات خدمت‌رسانی به زائران در این معاونت از هفته‌ها قبل از حضور پرشمار زائران در مشهد آغاز می‌شود و تا چند روزی پس از خروج آن‌ها از شهر ادامه دارد

به گزارش شهرآرانیوز، نظافت و رفت‌وروب شهر و مبادی ورودی، ایجاد و پیش‌بینی سرویس بهداشتی، دوش حمام و فروشگاه‌های ارزاق عمومی و نانوایی‌های سیار فقط بخشی از هشت کار ویژه‌ای است که طبق تصمیمات ستاد دهه آخر صفر شهرداری بر عهده معاونت خدمات شهری گذاشته شده و اقدامات مربوط به این خدمت‌رسانی‌ها از اربعین آغاز شده است و تا روز‌های پس از شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

خدمت‌رسانی ۳ شیفته پاکبانان 

نظافت و رفت‌وروب شهر نخستین و مهم‌ترین کار ویژه معاونت خدمات شهری در دهه آخر صفر است و برای تسریع در نظافت شهر و البته رفت‌وروب مناسب‌تر همه ۶۲۰۰ پاکبان شهر در روز‌های منتهی به شهادت امام رضا (ع) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی هستند و در سه شیفت کاری خدمت‌رسانی خواهند کرد. دبیر کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری درباره اقدامات این معاونت درباره نظافت و رفت‌وروب شهر گفت: نظافت عمومی شهر در دهه آخر صفر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی با آماده‌باش ۱۰۰ درصدی همه پاکبانان انجام خواهد شد و مبادی ورودی شهر از جمله محور قدیم و جدید قوچان، نیشابور، سرخس، کلات، فریمان و میامی هم تا عمق ۱۰ کیلومتر پاک‌سازی و نظافت خواهد شد.

جمع‌آوری پسماند خشک با ۱۲ خودرو در بافت اطراف حرم 

فرهاد ذبیحی ادامه داد: ۱۲ دستگاه ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن و اطراف موکب‌ها برای جمع‌آوری پسماند‌ها مستقر هستند و مخازن مخصوص زباله خشک در میان موکب‌ها و محل اسکان زائران توزیع می‌شود. همچنین پاکبان‌های شاغل در دیگر مناطق شهرداری به عنوان معین به مناطق پیرامون حرم مطهر رضوی اعزام خواهند شد و ماشین‌آلات حمل و جمع‌آوری پسماند در معابر نزدیک به حرم مطهر رضوی تقویت می‌شود تا مشکل جمع‌آوری زباله مازاد تولید شده حل‌وفصل شود.

نوجوانان خدمت‌گزاران زائران امام هشتم (ع)

وی با بیان اینکه برای موضوع تنظیف شهری، اقدامات ایمنی، فضای سبز و... قرار است تا از نوجوانان باشگاه «مانا» کمک بگیریم توضیح داد: ۱۵۰ نفر از نوجوانان باشگاه مانا برای خدمت‌رسانی به زائران در حوزه اقدامات ایمنی، تنظیف شهری، تفکیک زباله و فضای سبز آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و در این امور به ما کمک خواهند کرد.

جانمایی بیش از ۴ هزار چشمه سرویس بهداشتی در شهر

تأمین آبخوری، وضوخانه، سرویس بهداشتی و حتی حمام یکی از دغدغه‌های هرساله مسئولان شهری و استانی است و در سال‌های گذشته کار به جایی رسید که کم و کسری حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار در مشهد از دیگر شهرداری‌های کشور تأمین شد. با این همه، اما معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد با بیان اینکه بیش از ۴ هزار چشمه سرویس بهداشتی در نزدیکی حرم مطهر رضوی برای زائران پیش‌بینی شده است گفت: ۴۲۷۲ چشمه سرویس بهداشتی در شهر درحال حاضر آماده و ۵۲۴ چشمه هم به صورت مشارکتی در مسیر‌های منتهی به حرم امام هشتم (ع) تأمین شده است. همچنین ۱۱۹۳ سرویس بهداشتی با مالکیت شهرداری فعال خواهد شد.

توزیع یخ در ۲ نقطه اطراف حرم رضوی

مهدی یعقوبی با اشاره به رفع نقص بیش از ۲۳۱ آبخوری در شهر و خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی ادامه داد: ما در معاونت خدمات شهری آب شرب موردنیاز موکب‌ها در مسیر‌های ورودی شهر را با دو دستگاه کامیون و شش دستگاه نیسان تأمین خواهیم کرد و با توجه به گرمای هوا، آب‌های بسته‌بندی شده در میدان شهدا تأمین و توزیع می‌شود. همچنین امسال برای اولین‌بار در دو نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی دو جایگاه توزیع یخ بسته‌بندی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: ۲۲ وضوخانه سیار در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی جانمایی شده است که اگر بتوانیم تعداد آن‌ها را افزایش خواهیم داد و در کنار آن‌ها بیست دوش حمام سیار برای رفاه حال زائران در مناطق ۸ و ثامن جانمایی و نصب شده است.

تأمین نان و ارزاق زائران در اطراف حرم مطهر

چند سالی هست که با دستور استانداری و فرمانداری در عید نوروز و ایامی مثل دهه آخر صفر، ایجاد مکان‌هایی برای تأمین ارزاق موردنیاز زائران با قیمت مناسب و راه‌اندازی نانوایی‌های سیار به شهرداری مشهد سپرده شده است. امسال هم آن‌طور که معاون خدمات شهری شهرداری اعلام کرده است؛ هفت غرفه عرضه ارزاق عمومی و دو فروشگاه شهرما در اطراف حرم مطهر رضوی فعالیت خواهند کرد و پنج نانوایی سیار هم در این بافت جانمایی شده و قرار است تا در خیابان‌های طبرسی ۱۲، میدان ۱۷ شهریور، طبرسی ۱۹، آیت‌ا... شیرازی ۴ و شهید شوشتری ۱۱ آغاز به کار کنند.

آماده‌باش ۱۰۰ درصدی آتش‌نشانان

حفظ جان شهروندان و ایمنی شهر هم یکی دیگر از کارویژه‌های معاونت خدمات شهری در دهه آخر صفر و روز‌های شهادت امام رضا (ع) است که یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از آماده‌باش ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر برای این روز‌ها خبر داد و گفت: سازمان آتش‌نشانی برای حفظ جان مردم و زائران به صورت دائمی از فضا‌های اسکان گروهی و موکب‌های ارائه خدمات بازدید می‌کند و همه آتش‌نشانان و نجاتگران و مرکز فرماندهی پایگاه مدیریت بحران به صورت ۱۰۰ درصدی آماده‌باش هستند.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های ایمنی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ادامه داد: صد نفر از نیرو‌های عملیاتی در هسته مرکزی شهر مشهد به شکل دائمی حضور خواهند داشت تا درصورت بروز مشکل به سرعت آن را رفع کنند. ضمن اینکه ۳۵ خودروی سبک و سنگین هم در هسته مرکزی شهر مستقر می‌شوند.

۷۰ هزارمتر آذین‌بندی

بخشی از آذین‌بندی و آماده‌سازی فضای شهر برای دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) هم به عهده معاونت خدمات شهری گذاشته شده و براساس گفته‌های فرهاد ذبیحی، دبیر کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری، ۷۰ هزارمترمربع آذین‌بندی به رنگ قرمز در شهر نصب و در ۳۸۰ المان سان‌لایت موجود در شهر، محتوای مناسبتی به نمایش گذاشته شده است.

نظم و انضباط شهر با ۳۵ اکیپ حفظ خواهد شد

مسئله انضباط شهری هم که جزو وظایف ذاتی معاونت خدمات شهری است، در دهه آخر صفر قرار است با دقت بیشتری دنبال شود و یعقوبی اعلام کرد که در این روز‌ها ۳۵ اکیپ سد معبر در شهر و به ویژه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی فعالیت خواهند داشت و ۱۳۰ نیروی انضباط شهری در سه شیفت کاری مأمور رسیدگی به این موضوع خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->